The “Why” is misschien wel de belangrijkste factor wanneer je een bedrijf start. Waarom doe je wat je doet en wat is jouw verhaal? Zo zag ik laatst van iemand een presentatie op een podium. De presentator vroeg: Wat is jouw verhaal? Haar antwoord was: Ik heb geen verhaal!
Iedereen heeft een verhaal
Natuurlijk wel zei de presentator: Iedereen heeft een verhaal! Al duwend en trekkend kreeg de presentator steeds wat meer informatie uit deze mevrouw. Ze had – ongewild – het bedrijf van haar vader overgenomen. Haar vader was ooit het bedrijf vanuit passie gestart, diezelfde passie had zij niet. Toch had ze een passie voor ondernemen en het bedrijf past precies bij haar. Ze heeft alleen een andere drijfveer, een ander verhaal maar de drive en het doel bleken hetzelfde te zijn dan die van haar vader.
Daarom kiezen mensen voor jou
Zo heeft iedereen z’n verhaal. Dat is waar mensen nieuwsgierig naar zijn. Verstop je niet achter een logo, flyer of website. Deel je verhaal want dat is waarom mensen voor je kiezen.
Tip:
Ik heb inmiddels duizenden websites bekeken en ik weet dat de “Over ons” één van de belangrijkste pagina’s op een website is. Toch wordt daar over het algemeen de minste moeite ingestoken. Daar kun jij al een groot verschil maken.
Start vandaag nog met jouw verhaal!
> Mijn verhaal lees je hier